Thursday, March 04, 2010

موسيقي در ساوجبلاغ ممنوع است!

http://128askari.parsiblog.com/

تعطيلي تنها آموزشگاه موسيقي شهرستان ساوجبلاغ


متأسفانه چند روزي است که اين خبر را شنيده ام: «در 15 آبان 1388 به دستور مديرکل دفتر آموزش و توسعه فعاليت هاي هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزشگاه موسيقي باربد به مديريت هنرمند نجيب و گرامي جناب آقاي يحيي الماسي تعطيل شده است.»



اين آموزشگاه در سال 1387 به همت يحيي الماسي - با کارنامه فرهنگي و هنري تحسين آميز - با اخذ مجوز از دفتر آموزش و توسعه فعاليت هاي هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با تأمين بيست ميليون تومان وام و قرض، در شهر هشتگرد راه اندازي شد. اين مرکز آموزشي طي مدت فعاليت خود با به کارگيري 20 نفر از مدرسان متخصص و متعهد، در هر ترم آموزشي موفق به جذب 300 هنرجوي علاقه مند به موسيقي فاخر و اصيل ايراني گرديد. اين در حالي است که وضعيت کمي و کيفي فعاليت هاي يکساله اين آموزشگاه، از سوي واحد نظارت بر آموزشگاه هاي اداره توسعه فعاليت هاي هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سطح کشور، بي سابقه و مثبت ارزيابي گرديده است.



براساس شواهد موجود، مدير محترم اين آموزشگاه متعهدانه و مشتاقانه ضوابط و شرايط مندرج در آيين نامه نظارت بر آموزشگاه هاي هنري به ويژه شئون اخلاقي را به طور کامل رعايت کرده و در مناسبت هاي مذهبي و ملي همکاري صميمانه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوجبلاغ داشته است و همواره با اعتقاد قلبي به آموزه هاي اخلاقي، خود را مقيد به اشاعه فرهنگ و هنر اصيل اسلامي و ايراني در چهارچوب هاي سياست فرهنگي کشور مي داند. با تأسف فراوان مديرکل محترم دفتر آموزش و توسعه فعاليت هاي هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي صدور نامه اي ضمن بي اعتنايي به حق مکتسبه اين آموزشگاه و قوانين موضوعه، دستور توقف فعاليت هاي آموزشگاه را صادر کرده است. اين تصميم نابجا و غير فرهنگي در حالي گرفته شده که تاکنون از سوي مقام مورد اشاره هيچ دليلي براي اين اقدام ضد توسعه فرهنگي شهرستان ساوجبلاغ بيان نشده است. نويسنده اين وبلاگ در کنار ديگر فعالان فرهنگي و هنري ساوجبلاغ، ضمن انتقاد از مديريت فرهنگي شهرستان به جهت عدم حمايت از مراکز فرهنگي و هنري، خواستار ابطال تصميم نامه مورد اشاره و بازگشايي مجدد اين آموزشگاه موفق است


جهت آشنايي با فعاليت هاي آموزشگاه باربد ساوجبلاغ رجوع کنيد به: http://barbad-music.blogfa.com

واژگان کلیدی: شهرستان ساوجبلاغ، فرهنگ، توسعه فرهنگي
حسين عسکري ::: پنجشنبه 13/12/1388::: ساعت 8:18 عصر

0 Comments:

Post a Comment

<< Home