Friday, February 19, 2010

نام گذاری استان آذربایجان جنوبی برای استانی با مرکزیت کرج

مسعودی ریحان(نماینده مردم اهر و هریس) در مجلس: نام گذاری استان آذربایجان جنوبی برای استانی با مرکزیت کرج

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس، غلام‌حسین مسعودی ریحان در مجلس شورای اسلامی چنین سخن گفته است:تنوع قومی ، زبانی و مذهبی نه تنها در قانون اسای جمهوری اسلامی محدود نشده است بلکه اصول قانونی در جهت حفظ ، بقا ء و حتی توسعه فرهنگ های گوناگون پیش بینی شده است. که از آن جمله می توان به اصول 12 – 13- 15-17 -18 اشاره کرد .

برابری و عدم تبعیض یکی از ویژگی های حکومت قانون تلقی می شود . در حکومت قانون همه در برابر قانون از حقوق و تکالیف مشترک برخوردارند و تبعیض ناروا وجود ندارد و از همین رو اصل 19 و 20 قانون اساسی که به صراحت بر تساوی حقوق کلیه شهروندان تاکید می نماید.

چندی پیش دولت از تشکیل استان البرز خبر داد استانی که به مرکزیت شهر کرج تشکیل می شود به عنوان نماینده منطقه ارسباران سرزمین کهنی که تاریخ آن به صدها سال پیش تر باز می گردد و نقش برجسته ای در فرهنگ آذربایجان و ایران داشته است طرح این نکته را لازم می دانم عدم توزیع عادلانه ثروت و عدم توازن در توسعه ملی ما را به آنجا برده است که ارسباران که اهرش همزمان با کرج صاحب فرمانداری گردید همچون کوچه ای بن بست باقی مانده است که ماشین توزیع ثروت‌گذر از آن را به صلاح ندانسته و مردم آن دیار جلای وطن نموده و در کرج سکنی گزیده اند کرجی که شاید اغراق نباشد اگر بگویم هشتاد درصد جمعیت آن آذری هستند و دلیل من بر این مدعا انتخاب 2 نماینده آذری زبان برای 2 کرسی نمایندگی کرج است به استان البرز بدل می شود ضمن عذر خواهی از همکاران گرامیم به نظر می‌رسد که نهادن نام آذربایجان جنوبی برای آن با مسماتر است.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home