Tuesday, August 11, 2009

استان جديد آزربايجاني: البرز

با تقسيم استان تهران به دو استان تهران و البرز، اراضي آزربايجان و يا منطقه ترك نشين شمال غرب كشور بين ١٣-سيزده استان جدا از هم وابسته به مركز، تجزيه مي شود. با تشكيل استان جديد البرز كه داراي اكثريت مطلق جعميتي ترك خواهد بود، تركان در استان تهران تبديل به اكثريت نسبي خواهند شد.

احمدي نژاد در نشست خبري اعلام کرد:
استان البرز به مرکزيت کرج تشکيل مي‌شود

جام جم آنلاين: رييس جمهور با اعلام اينکه در دومين دور سفر استاني هيات دولت به استان تهران 320 مصوبه براي عمران و آباداني هر چه بيشتر استان تهران به تصويب هيات دولت رسيد، خبر داد که در جلسه هيات دولت تصويب شد که استان البرز به مرکزيت کرج تشکيل شود.

به گزارش ايرنا، دکتر محمود احمدي‌نژاد عصر شنبه در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: در طولاني‌ترين نشست هيات دولت که بيش از 7 ساعت به طول انجاميد دولت 320 بند مصوبه را براي عمران و آباداني استان تهران به تصويب رساند.

وي همچنين اظهار داشت: دولت 156 ميليارد تومان براي اشتغالزايي و طرح‌هاي خوداشتغالي در استان تهران تصويب کرد و همچنين مصوب شد براي ساخت شهرک‌هاي پيشرفته و نوين تا محدوده 120 کيلومتر که قبلا وجود داشت برداشته شد.

همچنين در جلسه هيات دولت تصويب شد که استان البرز به مرکزيت کرج تشکيل شود و قرار است دولت اين لايحه را به مجلس شوراي اسلامي تقديم کند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home