Sunday, September 21, 2008

تئهران اوستانينين باتيسينين هاميسي، و اورتا ايله گونئيينين بير بؤلومو آزربايجان تورپاغيدير.



تئهران اوستانينين باتيسينين هاميسي، و اورتا ايله گونئيينين بير بؤلومو آزربايجان تورپاغيدير.

تئهران پاليغي (مئتروپولو) دا آزربايجان و فارسيستان سينيرلارينين كسيشدييي بير يئرده دير، دولاييسي ايله ياري آزربايجانلي بير شهه ردير. عئينن قودوس- اورشليم شهه ري كيمي؛ بو پاليغين (مئتروپولون) كسين، باريشچي و قاليجي گله جه يي ايسه، ايكي آزربايجان و فارسيستان اركله تلري (دئولتلري) طرفيندن بليرله نمه ليدير.

بو شهه رين - كي گئچميشده ده بير نئچه تورك و آزربايجانلي اركله تين (دئولتين) باشكندي اولوب- آزربايجان و تورك ميللي دئموكراتيك حركتينين مركزلريندن بيري و حتتا باشيلجا مركزي اولماسيندا ياديرقاناجاق بير دوروم يوخدور.

مئهران باهارلي
--------------------------------------------------------------------------------

دیدگاه ها
تولید فرهنگیاز تهرانبرای آذربایجانحیدر بیاتدر مورد علت دستگیری نویسندگان آذربایجانی درتهران که دلیل دستگیری آنها در ابهام است، باید دستگیرکنندگان توضیح بدهند، که تاکنون نداده‌اند و مراجعات همسر مهندس صرافی و خواهر و برادرمهندس رحیمی بیات و دیگران بی‌پاسخ مانده است.اما اینکه نویسندگان آذربایجانی در تهران چه کار می‌کرده‌‌اند، باید گفت هیچ کدام از آنها در تبریز، زنجان و دیگر شهرهای آذربایجانی زندگی نمی‌کنند، بلکه ساکن تهران هستند. مجله وارلیق، مجله دیلماج به صاحب امتیازی مهندس صرافی و مجله یاشماق به مدیرمسئولی موغانلی همه در تهران منتشر می‌شوند. البته دیلماج و یاشماق توقیف شده اند وامیدواریم ضمن آزادی صرافی و موغانلی از این دو نشریه که جای خالی آنها کاملا مشهود است رفع توقیف گردد.صدها نویسنده و شاعر آذربایجانی در تهران زندگی می‌کنند و بیشتر محصولات فرهنگی ترکی در تهران و تبریز پس از آن درسایر شهرها تولید میشود. در پایان از اینکه اخبار آذربایجان را منشتر می‌ کنید از شما تشکر می‌کنم.حیدر بیات- نویسنده آذربایجانی مقیم قم

--------------------------------------------------------------------------------

محصول مشترک
آقای جمیلی
و پیک نت
اسماعیل جمیلی: در شماره 103 مطلبی در مورد دستگیری فعالان مدنی آذربایجان درج شده ک باید عرض کنم دقت کافی نشده و مسئله به نحوی نوشته شده که کسانی خوششان بیآید. اینکه تیتر زده اید حمله امنیتی خودش جای سئوال دارد و جالب اینکه بودن فعالین آذربایجانی در تهران را شهری که حد اقل 6 میلیون آذربایجانی در آن زندگی می کنند مورد سئوال قرارداده اید. و اما مجله وارلیق و نویسندگان آن که دستگیر شده اند، باید بدانید این مجله فرهنگی دو زبانه ترکی وفارسی بعد از انقلاب به مدیریت پروفسور جواد هییت انتشار یافته و هنوز هم منتشر میشود. مهندس صرافی که جزو دستگیر شدگان است کاندیدای نمایندگی مجلس دوره هشتم از تبریز بودند که رد صلاحیت شدند.
پیک نت: از این خواننده گرامی که نکات توضیحی نامه شان را در بالا آوردیم می پرسیم که بفرمایند وقتی می ریزند در یک خانه و کسانی را دستگیر می کنند و به بند 209 اوین می برند، نام این ریختن و گرفتن و به اوین برد چیست؟ ماموران شهرداری که چنین ماموریتی نداشته اند! اگر ماموران امنیتی بوده اند – که بوده اند- نام این عمل "حمله امنیتی" نیست؟
ما، خبر دستگیری این عده را از قول منبعی که فعالیت های حقوق بشری می کند منتشر کردیم. یگانه نکته ای که ما به این خبر اضافه کردیم سئوالی بود که مانند خوانندگان این خبر از منتشر کنندگان خبر کردیم. یعنی این عده به چه اتهامی دستگیر شده اند و اگر مسئولین کانون های فرهنگی و مدنی در تبریز و آذربایجان بوده اند، درتهران چه می کرده اند و چرا دستگیر شده اند. این سئوال همچنان برای ما و خوانندگان خبر مطرح است. شما اگر اطلاعی در این زمینه دارید لطفا دراختیار ما بگذارید تا منتشر کنیم و رفع ابهام. این که در تهران، به نوشته شما حداقل 6 میلیون آذربایجانی زندگی می کنند، نفی کننده سئوال ما و خوانندگان خبر نیست. یگانه انگیزه ما در این پرسش نیز رفع ابهام از خبر بود و همچنان هست.
بقیه نکاتی که درباره مجله وارلیق و نویسندگان آن نوشته اید، عینا و از قول شما منتشر کردیم زیرا نه اطلاعات کافی دراین زمینه داریم و نه در مقام اظهار نظر. اگر دستگیر شدگان اخیر در ارتباط با فعالیت دراین نشریه بوده اند و شما یقین دارید، این را هم بنویسید و ارسال بفرمائید تا منتشر کنیم.
گناهی مرتکب شده ایم که مستقیم و غیر مستقیم خواستار شده ایم اخبار را با ابهام ننویسید و ارسال نفرمائید. هر خبری که سئوالی را در ذهن خواننده باقی بگذارد، نه تنها از اعتبار آن می کاهد، بلکه خواننده را عصبی می کند. واقعا برای شما بعنوان خواننده این خبر، مانند دیگر خوانندگان خبر دستگیری این عده در یک خانه، این سئوال مطرح نیست که دلیل دستگیری و اتهام آنها چیست؟

0 Comments:

Post a Comment

<< Home